עתירה קנטרנית • הנסיעה ברכב בשבת מסוכנת יותר

על פי העתירה עולה דווקא כי שיעור עצום מקווי האוטובוס אשר רשאים לפעול בשבת כלל אינם עושים זאת בפועל - מתוך 379 קווים שהם בעלי היתר נסיעה בשבת, 155 קווים בפועל מושבתים.
איתי גדסי 1 Comment on עתירה קנטרנית • הנסיעה ברכב בשבת מסוכנת יותר

בעוד חברי הכנסת החרדים עמלים נגד הפרצות בסטטוס קוו ובפרט נגד תחבורה ציבורית בשבת, יש חברי כנסת שנלחמים לפרוץ את קדושת השבת ולחלן את מדינת ישראל • וגם: כמה קווים מאושרים שובתים בשבת?

ניגוד עניינים מובהק | אולם בג"ץ צילום: בעריש פילמר
על פי העתירה עולה דווקא כי שיעור עצום מקווי האוטובוס אשר רשאים לפעול בשבת כלל אינם עושים זאת בפועל - מתוך 379 קווים שהם בעלי היתר נסיעה בשבת, 155 קווים בפועל מושבתים.
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בעוד חברי הכנסת החרדים עמלים נגד הפרצות בסטטוס קוו ובפרט נגד תחבורה ציבורית בשבת, יש חברי כנסת שנלחמים לפרוץ את קדושת השבת ולחן את מדינת ישראל.

הבוקר (רביעי) הוגשה עתירה לבג"ץ נגד שר התחבורה ישראל כץ, על ידי עותרים שמגדירים את עצמם "שורת גברים ונשים שנפגעים מהיעדר תחבורה ציבורית בשבת", יחד עם ח"כ תמר זנדברג, התנועה הרפורמית, ישראל חופשית וחדו"ש.

העותרים דורשים משר התחבורה שיפעיל את שיקול הדעת המוקנה לו בחוק ויקבע מערך תחבורה ציבורית בשבת, במתכונת המותאמת ליום המנוחה, לדבריהם, השר מתעלם מהסמכות הנתונה לו בחוק להפעלת תחבורה ציבורית בשבת – התנהלותו בלתי חוקתית, בלתי סבירה ושרירותית ומהווה פגיעה חמורה בזכויות של תושבי ישראל לשוויון וכבוד, חופש תנועה, וחופש מדת.

על פי העתירה עולה דווקא כי שיעור עצום מקווי האוטובוס אשר רשאים לפעול בשבת כלל אינם עושים זאת בפועל – מתוך 379 קווים שהם בעלי היתר נסיעה בשבת, 155 קווים בפועל מושבתים.

נתונים נוספים המתפרסמים בעתירה מצביעים על כך כי הנסיעה בשבת מסוכנת יותר באופן מובהק, וכי הסיכוי של אדם למות או להיפצע קשה על הכביש בשבת גבוה ביחס לשאר ימות השבוע. בצירוף הנתונים לפיהם נסיעה ברכב פרטי מסוכנת יותר מנסיעה בתחבורה ציבורית עולה כי אי הפעלתם של אוטובוסים ורכבות בשבת מביאה לאבדות חמורות בנפש ולפציעות קשות שהיו יכולות להימנע.



1 תגובות

מיין תגובות